NFT’s, alleen voor een snelle cent?

NFT verkopen

 

 

NFT's (non-fungible tokens) zijn digitale activa die een uniek goed vertegenwoordigen. Ze worden gebruikt in gaming, zoals CryptoKitties. Er zijn ook veel andere gebruiksmogelijkheden voor NFT's. U kunt ze gebruiken om reële activa te vertegenwoordigen, zoals verzamelobjecten of zeldzame postzegels en biljetten. Als u bijvoorbeeld een ERC721 token bezit dat een zeldzame postzegel vertegenwoordigt, kunt u deze verhandelen op een beurs, net als elke andere cryptocurrency. Het zou worden vertegenwoordigd door hetzelfde digitale token, maar de waarde ervan zou aanzienlijk verminderen omdat er slechts één van die specifieke postzegel in de wereld is. Je ERC721 schreeuwtoken verkopen voor meer dan waarvoor je hem kocht is een uitdaging, tenzij je een tweede zegel hebt om te verkopen zodat die meer waarde heeft dan je eerste inkoopprijs. Een tweede bron van liquiditeit kan uw verkoopkans exponentieel vergroten. NFT's verkopen voor geld is ook niet moeilijk – de meeste exchanges staan gebruikers toe hun munten onmiddellijk te verkopen als ze dat willen. De enige uitdaging bij het verkopen van NFT's voor contant geld is het gebrek aan liquiditeit, waardoor het moeilijk is voor mensen om snel van hun bezit af te komen tegen de reële marktwaarde (FMCV).

Wat is FMCG?

FMCG is een zeer brede term die verwijst naar producten zoals huishoudelijke artikelen, snacks, dranken, schoonheids- en gezondheidsproducten en fast moving consumer goods. FMCG-bedrijven willen een grote naamsbekendheid en groei behouden, dus investeren ze vaak veel in reclame en marketing.

FMCG-bedrijven zoeken ook groei in opkomende landen, waar het klantenbestand minder ontwikkeld kan zijn dan in ontwikkelde economieën. In India bijvoorbeeld groeien kruidenierswinkels snel. Deze ketens worden vooral populair vanwege hun betaalbare verse producten en betaalbare, maar hoogwaardige producten voor dagelijks gebruik.

Hoe koop ik FMCG?

Een zeer populaire manier om in FMCG-bedrijven te investeren is via een hedgefonds. Hedgefondsen zijn particuliere beleggingsvehikels die geld van particulieren en instellingen bundelen. Ze hebben een lange tijdshorizon en kunnen in verschillende activa investeren. Veel hedgefondsen zijn gespecialiseerd in investeringen in FMCG-bedrijven, op zoek naar groei- en overnamemogelijkheden.

Een andere optie is beleggen in een op FMCG gerichte ETF. ETF's, of exchange-traded funds, zijn beleggingsinstrumenten die een specifieke index volgen. De Global X FMCG ETF volgt bijvoorbeeld de prestaties van de beste FMCG-bedrijven wereldwijd. Zo kunt u beleggen in de hele FMCG-markt of in de topbedrijven van die markt.

U kunt ook rechtstreeks in FMCG-bedrijven beleggen. De beste manier om dit te doen is om te zoeken naar groeiaandelen in de FMCG-sector – beleggen in bedrijven die op lange termijn een gestage groei kunnen genereren. U kunt ook beleggen in bedrijven die gespecialiseerd zijn in een specifiek gebied van de FMCG-industrie, zoals schoonheids- en gezondheidsproducten.

Hoe verkoopt u FMCG?

De beste manier om uit FMCG te stappen is een portefeuille samen te stellen van grote bedrijven met een sterk groeipotentieel. U kunt de aandelen op lange termijn houden, of u kunt ze short verkopen en erop wedden dat de aandelen in waarde zullen dalen. Wanneer u bedrijven zoekt om te shorten, zoek dan naar aandelen die over een bepaalde periode minder goed hebben gepresteerd dan de markt, of die zijn gedaald als gevolg van actuele gebeurtenissen.

Om een short portefeuille van FMCG-aandelen samen te stellen, kunt u een hedgefonds gebruiken of in een paar ETF's beleggen. Bijvoorbeeld, de iShares Global Health Care ETF (NYSE:HTH), de iShares Global Consumer Defensive ETF (NYSE:DEO), en de iShares Global Consumer Staples ETF (NYSE:XLP) zijn allemaal toppers voor het shorten van FMCG-aandelen. Hedgefondsen zijn ook een goede optie, aangezien zij een beter rendement kunnen bieden dan ETF's.

Laatste gedachten

FMCG-aandelen zijn een geweldige manier om uw portefeuille te diversifiëren en een stabiel rendement te behalen. Sommige aandelen kunnen overgewaardeerd zijn of onder de maat presteren, terwijl andere een sterk groeipotentieel hebben. Het is belangrijk te kijken naar de financiële gegevens van een bedrijf en naar de sector waarin het bedrijf actief is, om de beste aandelen te vinden om short of long te gaan.